Projectmanagement – Zélf doen of uitbesteden?

 

Projecten worden complexer en de eisen die worden gesteld aan het managen van een project nemen toe. De projectmanager heeft het dan ook razend druk met onder andere:

  • opstellen van de projectplannen;
  • opzetten en beheer projectorganisatie;
  • plannen, aansturen en bewaken van de uitvoering;
  • managen van de risico’s;
  • bewaken van de resultaten en kwaliteit;
  • verzorgen van de communicatie;
  • bewaken van het budget.

Het managen en uitvoeren van projecten blijkt in de praktijk dan ook een steeds zwaardere opgave. Een opgave waarvoor de meeste organisaties onvoldoende zijn toegerust of tijd voor hebben. Steeds vaker besluiten organisaties daarom het projectmanagement geheel of gedeeltelijk uit te besteden.

Graag bieden wij daarom diensten aan die precies op de behoefte van uw project kunnen worden afgestemd. Samen met u, gaan we  aan de hand van de projectdoelstellingen na wáár voor uw project de goede balans ligt in zélf doen of uitbesteden en wij toegevoegde waarde kunnen bieden. Bijvoorbeeld:

Projectleider met taken zoals:

  • Opzetten plan van aanpak en projectorganisatie;
  • Aansturen en coachen projectgroep;
  • Periodieke terugkoppeling aan directie;
  • Bewaken projectplan, de voortgang en de mijlpalen en waar nodig bijsturen;
  • Communicatie naar de interne organisatie en de leverancier;
  • Inbrengen kennis en ervaring, aanreiken methoden van aanpak en werkwijzen.

Projectbureau met taken zoals:

  •  Faciliteren van de ondersteuning van het traject;
  •  Bewaken van de voortgang van het project;
  •  Rapporten en documenteren van het project.

Coach met taken zoals:

  • Coachen van de interne projectleider;
  • Inbrengen kennis en ervaring, aanreiken methoden van aanpak en werkwijzen.